.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعمال تعرفه برق ارزان‌قيمت در ارتفاعات مازندران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از اعمال تعرفه برق ارزان‌قيمت در ارتفاعات مازندران با هدف كاهش مشكلات گازرساني به كوهستان‌ها خبر داد.
به گزارش فارس محسن عرب مقصودی در جمع خبرنگاران از طرح پیشنهادی در قانون بودجه سال 90 خبر داد که براساس این پیشنهاد در روستاهایی که امکان گازرسانی به دلیل قرارگرفتن در محدوده کوهستانی قرار دارند از تعرفه برق ارزن قیمت برای گرمایش و سیستم‌های گرمایشی خانگی استفاده کنن.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه این طرح در بودجه سال 90 کلید خورده است، خاطرنشان کرد: آمار مناطقی که در صورت مصوب شدن این طرح اجرایی می‌شود را در دست تهیه داریم.
وی ادامه داد: 60 درصد سبد انرژی خانوارها را گاز تامین می‌کند که در صورت اجرایی شدن این طرح از گاز برای مصارف نیروگاه‌های برق استفاده می‌شود و در مناطقی که امکان گازرسانی وجود ندارد اما شبکه‌های توزیع برق وجود دارد، شرایط مصرف برق فراهم می‌شود.
مديرعامل شركت گاز مازندران با گرامیداشت یاد شهدای دولت اظهار داشت: در هفته دولت 12 پروژه گازرسانی روستایی در مازندران به بهره‌برداری رسید که ارزش ريالی این پروژه‌ها 30 میلیارد ريال بوده است.
وی با اشاره به اینکه 35 میلیارد ريال اعتبار نیز برای طرح‌های گازرسانی، لوله‌گذاری و راه‌اندازی 16 جایگاه سی ان جی نیز اختصاص یافت، بیان داشت: 65 هزار و 662 متر لوله‌گذاری و نصب یک هزار و 572 علمک گاز نیز با این اعتبارات انجام شد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه یک هزار و 622 خانوار روستایی نیز از مزایای گاز در هفته دولت بهره مند شدند، تصریح کرد: تاکنون به 78 جایگاه سی ان جی در استان گازرسانی شده است که با نصب تجهیزات از سوی شرکت فرآورده‌های نفتی امکان استفاده از این جایگاه‌ها فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر شهرهای مازندران از نعمت گاز بهره مند هستند، گفت: پنج شهر کوهستانی گزنک، رینه، بلده، فریم و کیاسر از شهرهایي هستند که هنوز به آنها گازرسانی شهرها انجام نشده است.
عرب مقصودی با بیان اینکه برای گازرسانی به مرزن‌آباد چالوس نیز مطالعات فنی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به هفت شهر جلگه‌ای شامل خشکرودپی، دابودشت، گلوگاه، مرزیکلا، گتاب، پل سفید و کلاردشت نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داریم.
وی با اعلام اینکه برای دو شهر آلاشت و پول در کجور نیز مطالعات امکان‌سنجی بهره‌مندی از گاز در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: حدود 304 پیمانکار برای اجرای طرح‌های شرکت گاز مشغول فعالیت هستند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه3 هزار و 100 روستا در مازندران وجود دارد، گفت: در حال حاضر یک هزار و 265 روستا در مازندران از نعمت گاز بهره مند هستند، 60 روستا در فراخوان انتخاب پیمانکار، 193 روستا در مرحله فنی و امکان سنجی قرار دارند که با این روند یک هزار و 833 روستا در مازندران در خطوط جلگه‌ای قرار دارند که یا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و یا امکان برخورداری از گاز برای آنها فراهم است.
وی با اعلام اینکه یک هزار و 267 روستا در مازندران در حالت کوهپایه‌ای قرار دارند، بيان داشت: گازرسانی به آنها در مراحل مطالعاتی و فنی قرار دارند.
عرب مقصودی رتبه مازندران در گازرسانی در کشور را اول برشمرد و تصریح کرد: میزان برخورداری روستاییان از نعمت گاز در مازندران 70 درصد است در صورتی که این آمار در کشور 40 درصد عنوان شده است. /234


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.042 seconds.